Är på G med Fotokalender

Som ni vet är jag på gång med fotokalender, men också med min egen högst personliga utbildning i allt som har med den underbara konsten att fotografera att göra. För att erkänna som det är så går det ganska trögt just nu. Jag är ute och plåtar då och då, men det blir inget vidare, jag har ingen aning om ljus, ljussättning och vad jag ska tänka på, trots att jag vid det här laget har betat igenom en hel del litteratur i ämnet. Så - är det någon som vet en bra fotouutbildning? En grundkurs i digital fotografering? Eller något motsvarande, jag är öppen för förslag. Ett delmål är som jag skrivit tidigare flera gånger att göra en riktigt najs fotokalender. Det låter kanske inte som mycket till mål, men för mig handlar det om att producera en serie bilder som håller ihop estetiskt och temamässigt.

Fotokalender -återstår att se vad det blir

Något tema för min fotokalender har jag inte heller än. Men det ger sig. Jag funderade ett tag på riktigt esoteriska, smala, punkkonstnärliga grejer, men nu, just idag, är jag inne på något i motsatt riktning; något snällt, vackert, svalt och konkret. Men sånt där förändras med humor, inspiration och människorna omkring mig. Återstår att se. Vad det blir. Av min fotokalender.
Ps. Fotokurser förresten. Hittar inte så mycket på svenska på Youtube, men här är en jag tyckte var hyfsad. Trots talarens oerhört jobba, överengagerade stämma... Ds

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0