Hund & Kattälskar gör fotokalender med stil!

Det finns få människor som är lika passionerade som hund och kattägare. Och då menar jag framförallt när det gäller att ta foton. Hundägare fotar och filmar och gullar och fixar med sina hundar värre än förstagångsföräldrar. Det är att likställa med att ha barn. Och får en del är det ju faktiskt oxå ett sorts substitut till barn, kanske särskilt för hundägare. Min erfarenhet av detta var när jag jobbade på ett fotolabb härnere i stan en sommar, och fick då bland annat framkalla digitala bilder men även skapa fotoprodukter som typ fotobäcker eller fotokalendrar. Och näst efter bilder på barn i åldern 0-3 år, så var det bilder på hundar överallt. Och som de hade spökat ut de stackars djuren. Men också skapat poseringar i alla möjliga sammanhang. En hund i hatt bakom bilratten. En hund på cykeln med en cigarr i munnen. Och så vidare. Det var en fotokalender som heter duga; men som man också kunde förfäras över. Jag har svårt att tro att hundarna tyckte det var speciellt kul.
Ett annat koncept för fotokalender som är vanligt är givetvis katter. Men dessa verkar inte vara lika fanatiska på att hitta på roliga foton. Där var det mest vardagliga bilder på katter. Exempelvis sovande på soffan, klösande på en boll, hängande i gardinen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0