Ny sida om fotokalender + bråttom!

Nej, det är inte dax för säsongen för fotokalender än, men icke desto mindre har jag redan börjat kontemplera en hel del runt bilder, motiv och teman. Enligt min erfarenhet så sitter man här mitt i sommaren, bland de prunkande träden, med en iskall Sol + citronskiva i ena handen och digitalkameran i den andra...och så pang bom helt plötsligt så är det vinter. He he, inte riktigt kanske. Men det går fort till höst och så helt plötsligt står man där men paniken och försöker komma på vad för slags bilder man ska använda till fotokalendern i år.

Fotokalender test och tips

Igårkväll tittade jag runt på nätet för att se om det dykt upp några nya roliga sidor och jag hittade faktiskt bara en som jag tyckte såg intressant ut. Varför? Jo, den handlade om att samla flera olika företag som säljer just fotokalender och utlovade ett slags bäst i test i höst, där man tänkte prova samma bilder och beställa fotokalendrar från ...ja, flera olika företag. Hoppas denna rapport kommer hyfsat tidigt på året, typ senast i slutet på oktober, då kommer jag att bli glad. Jag har många gånger funderat på att framkalla min fotokalender analogt istället för digitalt och 2011 blir kanske året det händer.
Just nu är jag väldigt mycket inne på att fotografera djur och natur och säkerligen är detta ett tema som kommer dyka upp i mina kalendrar i år. Men jag vet inte. Man kan ju tröttna också. Det fina på att ta mycket foton på sommaren är det fantastiska ljuset. Speciellt tycker jag om att fotografera på kvällen, när ljuset är milt och förlåtande, men ändå tillräckligt starkt för att återge färger och former med bra distinktion. Jag har inte behövt bearbeta dem så mycket i photoshop och senast igår la jag in en beställning på fler 20x30 hos Photobox.se. Jag har faktiskt även funderat på att framkalla några på canvas, kanske med en hård stilistisk rendering i Photoshop först, jag har några idéer.
Hursomhelst önskar jag er alla en riktigt skön sommar och jag kommer återkomma till hösten med tips på fotokalender, fotoböcker, trevliga fotoprodukter... och allt däremellan. See ya! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0